lenasfotoram

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 31 oktober 2009 17:19

Äntligen är jag klar med städningen och fönstren i hela huset, fattar inte att det tog sån tid i år..


Synd bara att man ser alla "skavanker" i huset när man städar... då vill man ju renovera överallt på en gång, men det är ingen idé att ens tänka tanken... ett rum i taget var det..... Tvättstugan är ju på G.... Dax att fortsätta där snart igen då, tar sin lilla tid...... (Har lärt mig det efter alla år)


Mysigt nu med alla lampor i många av fönstren... Njuter nu av att det är ren o fint överallt...

Det är bara toan/duschen som behöver sig en regäl omgång... tar det någon gång när jag duschar... Glad


Alla blommor uppe fick även dom komma ut på vädring, antal uppe var 18 st....

Så totalt har jag 54 blommor + en nyinköppt som jag inhandlade i går som jag ska ha nere, så då är vi uppe i 55 stycken.....

Schefflera arboricola ny tillskottet av blommor ;)


Fått besök av sonen idag ;)  resten av lilla familjen är kvar i Gävle........han skulle fixa lite i garaget (Undrar va dom sysslar med där nere egentligen)


Kramizar / L



Av Lena - 30 oktober 2009 19:54

Åkte till mammas grav <3, ..... Det är en väldigt stor kyrkogård, grymt fint med alla ljus på gravarna...Mamma ligger en bit ner så man måste ha ficklampa med sig trots alla ljus... lite otäkt i mörkret...ska tillägga att det är fullmåne och Halloween... ahhhhhh ;)


Inga blommor !!! Ljung brukar det vara där, förra året köpte jag och skulle plantera, då fanns det ljung där... men inte i år... varför då... alla andra hade ju.... Vi har ju betalat...blev en aningen irriterad....


Tänker ringa dit på måndag och kolla om något blivit fel eller ?????


Jag åkte in till ICA Maxi och köpte en fin liggade krans... och tillbaka till Kungsgården igen... blev en del åkande.... men nu blev det fint, riktigt nöjd faktiskt...


Men har jag vetat detta i föreväg har jag naturligtvis handlat i våran blommaffär hemma, kollade på fina kransar där innan jag åkte...........................



Kramizar och trevlig helg / L

Av Lena - 29 oktober 2009 18:19

Ja, bara en dag kvar denna vecka då... Känns skönt....


Skulle ha fått låna Thea i morgon, hon skulle ha sovit kvar till lördag men, hon är ju fortfarand sjuk så, vi väntar tills hon är piggare, roligare för henne och mig.........Så jag hoppas på nästa fredag istället då.... längtar redan dit...

Ska nog hälsa på henne i helgen... kan väl inte vänta en hela vecka till för att få gosa, och ha kryp race.....


... Möbler i Gävle Soffor

Tråkig vecka, bara jobbat och legat i soffan......Varit trött, kan det bero på vintertiden eller????



Kramizar / L

Av Lena - 26 oktober 2009 19:30

Haft ont i huvudet sen i söndags em, och det hjälper inte med piller...... Ingenting hjälper.... Gråter



Dotra som har hoppat mellan 4 olika jobb, har nu fått schema från ett ställe, kanon bra..... Enklare att planera sin fritid, när man vet hur man ska jobba....



Lilla Thea hade igår 40,3 i feber...Oj, oj.... Hon har haft feber hela dan i dag, fick ett mms på en lekande Thea nyss, hon är mycket piggare nu...Skönt att höra....



Blir tidigt i säng för mig, blir galen av att ha så ont i huvudet... ska bli masserad nu, få se om det hjälper lite....


Kramizar / L

Av Lena - 25 oktober 2009 17:19

En extra timme i dag, skulle ha sovit istället...känns det som nu..... Flört


"Datarummet" fick sig en omgång med Dammsugaren och tvätt svabben. Man är inte där inne så ofta, nu när man har en lapptop ;)

Blötte ner fönstren oxå, och nya gardiner....fint blev det iaf... och blommorna fick komma ut en stund... 11 till antal där inne... ;)  Hallen blev oxå fin, 2 blommor där....


Att jag har mycket blommor det visste jag ju redan, men jag har nog aldrig räknat dom förren nu...

Det blev på nedrevångingen totalt 36 blommorkrukor.......


Tar övervåningen en annan gång ;)  Undrar hur många blommor jag har där då ???


Tog en snabb tur till IKEA, skulle köpa ramar.. blev 2 svarta... lika som jag redan har, så det blir enhetligt i rummet...plus lite annat blev det med..... förvånad !!!!


Tänkte hälsa på lilla familjen, när jag ändå var i Valbo, men tyvärr så var dom inte hemma....  ;(


Ännu en helg till enda.........


Kramizar / L







Av Lena - 24 oktober 2009 18:44

Jaha, då var det dax igen att putsa fönstren och sätta upp nya gardiner....Mysigt tycker jag... fast jag har ju så många rum, och det innebär att jag då oxå har många fönster....



Började i år med vardagsrummet, ställde ut alla blommor på altanen...


   15 blommor har jag i V.rummet...  ;)


Sambon skulle till Sandviken, där köpte han med Indisk mat hem, gott... starkt...och så slapp jag laga mat...härligt...

Han göra gymmet klart oxå, innan det blev för mörkt ute (Där har jag bara 5 blommor).... Nu har jag bara resten kvar då...

Får fortsätta i morgon....


Kramizar / L


Av Lena - 23 oktober 2009 21:25

Tänkte köpa mig ett par nya överdargsbyxor att ha på jobbet, dom jag har där har "krymt" under sommaren Rynkar på näsan

Ville gärna ha en höst jacka med, men det finns bara vinter jackor.... för varma....

Kom ialla fall hem med ett par byxor, som jag kan ha när jag åker slalom...


Köpte även ett bra underställ, långkalsonger o undertröja

Nu kommer jag inte å frysa i Kungsberget i vinter....  ;)


Det blev även ett par lite tunnare "överdragsbyxor" som jag kan ha när jag jobbar...


Kramizar / L

Av Lena - 20 oktober 2009 19:41

Nu så har jag vinterdäck på min bil ....

Då kommer jäntan hit...Glad

Lämnar in sin bil till papsen för omläggning av däck på den....och tar min.... Hallå.... hennes pappa hade lovat henne att ta min bil..... Rynkar på näsan 



Kramizar / L

Presentation

Rosa

 

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Arward

 

Arward

 


Ovido - Quiz & Flashcards