lenasfotoram

Alla inlägg under februari 2010

Av Lena - 28 februari 2010 19:44


   Blev bjuden till en Kompis på Vin och lite prat i går kväll....eller Mycket prat blev det.... Väldigt trevligt........Gör vi om flera gånger.............  ;)


Har fixat lite med kort, som man har ligger i datorn...Nu Tror jag att jag har lite ordning på dom...ett tag...... ;) tills man tömmer kameran o mobilen nästa gång så blir det många kort och rörigt igen....Nej så ska vi inte ha det....nu så har jag ordning och så ska det förbli................. jaja...


Provade iaf strykbrädan, med det nya tyget...kanske gick det bättre o stryka men inte var det roligare....  ;)


Snart så är det en ny vecka, och en ny månad...

Mars är på ingång...lite vårväder då kanske....


Ha nu en trevlig Söndag Kväll


Kramizar Lena


Av Lena - 27 februari 2010 18:13


Har skottat av balkongen, kom ut genom fönstret utan problem, men vad mycket snö det var, nästan ända upp till räcket.....


  

Så här såg det ut genom balkongdörren....


   Genom detta fönster, kravlade jag mig ut...och ramlade ner i snön...  ;)


Sen har jag fixat lite nytt tyg på strykbrädan, kanske det blir roligare att stryka..   ;)


  



   Ska prova i morgon..... ;)


Nu ska jag gå till en Kompis, hon har bjudit mig på lite VIn.....blir nog lite Melodifestival oxå....och en massa prat...  ;)


Kramizar Lena

Av Lena - 27 februari 2010 12:57


Fattar inte att det kan blir så rörigt av två vuxna personer..... Men nu har jag iaf städat klar iof bara nedervåningen....varför städa uppe, där sover vi ju bara ;)


Köpte Vita tulpaner denna vecka, piffar upp köket lite grann...


  

Snart ska vi eller rättar sagt JAG.....Skotta av ballkongen...vet inte än hur jag ska ta mig dit, för det går inte att öppna dörren....Sambon säger att jag ska ta mig ut genom fönstret...HAHAHA vilken syn, min rumpa fastnar väl då...

Men jag ska iaf försöka, annars bilr det att klättra på en stege!!!!!!!


Tror inte att det kommer några bilder på detta evenemang....     


Trevlig Helg!!!!

 

Kramizar Lena



Av Lena - 26 februari 2010 19:15


Vilken jä.la vecka....å vara lång....men äntligen är den slut..... Och HELA helgen framför oss, gud va härligt....Jag ska sooooooooova länge i morgon     


Varit tidigt på jobbet både torsdag o fredag och det är inte bra för min kropp den blir så konstig då.....  ;)


Rally SM i Sandviken i helgen.....Var lite sugen att åka å kolla, vara lite nostalgisk...var ju på mycket rally när man var ung...

"Får du väll göra om du vill" fick jag till svar av gubben....

Men Hallå......Nej inte göra något annat......sitta stilla i soffan, ja, ja mysigt....


Visst ja vi har ju skottat av taket på friggebon tillsammans... jaaaaaaaaaaaaa ;)


  

Blev mycket snö framför friggen istället.... jag tyckte han skulle hoppa ner, men det tyckte inte han..... löjligt...skulle jag ha gjort...!!!! men nu var det ju inte jag som var där uppe....  ;) ;) ;)


   Fick ett sånt mysigt mms av sonen idag......  ;)


  

Bägge katterna och Thea på samma bild....

Stella och Knoll 


    

Fredagskvällen är räddad.....

Dotra och jag drack sån här när vi var i fjällen, kan gått erkänna att det var godare och mysigare att sitta ute i Tandådalen med henne och smutta på en sån häringa drink i solen och -5.... när vi tog en paus från backen.....

men den duger gott nu med............  ;)


Kan bara önska er en härlig Helg...så smuttar jag vidare på min drink


Kramizar Lena


Av Lena - 25 februari 2010 20:34


Gillar när sonen skickar ett sms, och frågar om jag ska vara hemma och vill låna Thea lite, när han vill pyssla lite hemma hos oss.... KLART jag vill... <3

Han kan få pyssla hur mycket han vill....


Jag kom precis hem från jobbet när jag hör bilen med mina små älsklingar komma hem.....jaja, en stor och en liten då..... ;)


Thea fick hjälpa mig att dammsuga, bäst att göra det...så hon inte stoppar något icke ätbart i munnen, undrar var allt konstigt kommer ifrån som ligger på golvet....Kanske någon är här hemma på dagarna och stökar till..... ?????  


Finns ju så mycket att peta på och smaka på hos Farmor....Roliga saker...

 Man tror att man har det ganska barn säkert, men dom små liven är

 JU ÖVERALLT... I skåpen, i trappen, på TV:N, i blommkrukorna - goda blommor ju !!!!!

JA ALLLLLLLT rör hon ju... Men vad gör det....Hon måste ju få undersöka sakerna med, går lättare när jag är själv med henne....... ;)


  

Här gillar hon att vara, mycket att peta på och en STOR boll, kul nu...den var ju lite farlig förut....  ;)


  

Farmors radio är kul att ställa om kanaler på eller höja ljudet... vill ju poppa HÖGT...... Och Dansa.....  ;)


  

Den här grejen gillar hon, pilligt att sätta dom på pinnarna...en leksak efter hennes pappa.....  ;)


  

Sen bjöds det på hemmagjord Pizza.... (Lite fjäsk från min sida till sonen...hihihi)... Är ju sååååååå kul när han kommer hem till mamsen... <3


  

Det var ju gott med Pizza..... Vill jag ha fler gånger..... ;)


Hon blir så jäkla arg, när hennes pappa sätter ner henne igen när hon försöker klättra ur stolen....skriker och det kommer riktiga krokodiltårar, men jag fick ingen bra bild på detta, sen går det över lika snabbt som det kom...... hon är så söt då MED.... 


Tevlig Kväll !!!

Kramizar Lena


Av Lena - 24 februari 2010 20:52


Behövde inte ha någon reflexväst på mig i morse, var ju ljust ut och klockan var inte mer än 7.00...Så jag trodde att jag gått upp fel tid......men nej då det var rätt......

Jag tog upp kameran fast det var -16..... blev ju lite kallt om mina fingrar men var gör man inte för att förgylla bloggen med lite bilder från underbara Årsunda..... ;)        


  

Det märktes att det var onsdag, för då är det sophämntning....dom står i långa rader... dom önskade mig God morgon allihopa.......

Ser ut att det blir en underbar solig dag....  ;)


  

Till o med soptunnorna är insnöad denna härliga vinter.....  ;)

Är framme på jobbet efter ca en kvarts promenix, så skönt att gå varje morgon...man vaknar då, förhoppningsvis....  ;)


Så här såg det ut när jag gick hem......


  

Det blev en soligt och helt underbar dag med ca -8 under dagen....


  

Så mycket snö vi har fått i år, själv tycker jag att det är väldigt mysigt...


  

Såg den lilla söta månen komma fram, fast klockan bara var halv 5.....


   

Nu så är jag hemma på min gård....


Skynda mig in i värmen nu då..... 


Kramizar Lena 

  

Av Lena - 23 februari 2010 22:24


Jobbat 11 timmar i dag ( Jobb + P-möte), känner mig TRÖTT......  ;(   Har så ont i halsen än, varför kan det inte bryta ut eller försvinna från min hals..... 


Har kollat runt lite på andra bloggar, kul att läsa och titta på andras fina bilder...ge lite kommentrer och så får man lite tillbaka...super kul tycker jag......


Men jag känner att jag inte hinner med det jag vill göra, lägga ut mera bilder i min bilder blogg (lenasfotoram.blogspot.com) och göra om den lite, nu blev den rosa!!! ville inte ha den svart längre....lite vårig vill jag ha den ....jaja snart så blir det nog.....

Nu ska ja iaf sova är så trötter som jag ju redan har nämnt.... haha...    


Sov Gott Alla


Kramizar Lena


Av Lena - 22 februari 2010 18:08


Men i morse var det -24 grader, måste det vara så kallt......Kan väl iaf vara normal temperatur....     Säger nu påTV:n att det ska fortsätta vara kallt och komma mera snö....       

Nog för att jag vill ha vintern kvar lite till men inte så kallt och inge mera snö.... Räker så bra nu ;) 


Har fortfarande ont i halsen, och känner mig trött...lite tråkigt....vill ju börja träna någon gång på min Crosstrainer...först ont i ryggen och nu ont i halsen.. ;(


Kolla lite på OS, nu börjar det igen.... Men det är ju synd att Årsunda sonen Emil, har blivit sjuk, otroligt tråkigt för honom.....  ;(


Trevlig kväll...


Kramizar Lena





Ovido - Quiz & Flashcards