lenasfotoram

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Lena - 9 juni 2011 22:00


Nu har jag gjort lite om mig.... Hur det hela började


Mest för mig själv oxå, men ni får gärna läsa ni med....


Trodde jag hade GÅTT IN I VÄGGEN !!


Hjärntumör !!!!


Va, är det det jag har ?!?!?


Det började med att jag inte kunnde prata ordentligt..

2 - 3 - 4 veckor före... vet inte riktigt


Var väldigt svårt att prata med barnen, det vuxna gick ju bättre

sen kunnde inte jag skicka sms på slutet heller..

en smile så fick dom ringa upp...


Måndagen den 28/2

Då åkte jag till Doktorn, som då skickade mig till Gävle, munnen var lite sned därför hamnde jag på Stroke, fick göra massa saker som har med stroke att göra...


1/3

Var på rönten för att kolla huvudet...

På kvällen fick vi alla reda på att jag har någonting i hjärnan som inte ska vara där

Cancer....

Sen fick jag kolla flera saker på vänster sida då..

Fick även ett eget rum, så vi kunnde prat riktigt

Men jag kommer inte ihåg allt för jag fattade det inte och så var jag som i en "bubbla" sa dom.... 


4/3

Då fick jag åka hem på Permis över helgen

Var till ICA.... oj va Kramar jag fick då...

Många ville veta hur det gick för mig...


8/3

Var in igen... Men vi fick åka hem annars har jag fått legat i korridoren

inge mysig... hem och vänta på operationen...

Sambon och jag gjorde en massa grejer innan operationen

Marknad, Gysingen, Bönan, Uppsala, Axmark, Öregrund m.m

och kameran var ju med oxå..


17/3

Åkte in på operationen

info om min hjärntumören


18/3

Då var det dax då för operationen...

Här har jag kunnat bli en "grönsak" men Läkaren var sååå duktig

för jag blev ju LENA igen ju :)

När jag låg i Uppsala var det många min ålder,

trevligt var det iaf där,

gick väldigt mycket i korridoren för att lite att göra och att min motion inte skulle bli så sämmre...


23/3

Fick åka ambulans till Gävle

Fick ligga i hallen nu då :(

Detta gillar jag inte...

Så då kom det en massa tårar....

Tack dotra som hjälpe mig med detta...

Sen så lyssnade jag på min bok resten av natten...


24/3

Eget rum


25/3

Åka hem igen till Årsunda..

Skönt


29/3

Tar bort stygnen i huvudet och jag kan äntligen kan tvätta håret


14/4

Läkaren idag då...

Han berättade att jag hade den sämsta av hjärtumören man kan ha..  :(

Nu ska jag bara vänta på Strålningen


27/4  -  10/6

Srålbehandligen och det  var ju...30 gånger då..


9/9

Läkaren idag då...

Vilomånad nu då...

V.27 in på rönten och v. 28 pratat igen läkaren då...


Så imorgon då är det sista gången...  ;)


Men hur mår jag då ?!?!?

 

Trodde jag skulle må mycket sämmre än vad jag gör

fast jag har en så svår sjukdom...

Alla tycker det är kul när jag kan gå ut och gå som jag gör och från början

 gick jag 2  - 3 gånger om dagen...

Men just nu dom sista 2 veckorna har jag märka att jag inte orkar gå så långt blir en lite sväng om dagen.....

Detta berör ju på en medecinen

som jag äter som även gör mig svullen i ansiktet... Kul näää

men den ska vi ta bort, men inte allt på en gång...

Blir nog en "grönsak" igen då !!

J..ä medeciner dom har då :/

Men jag skulle ju vila, promenad och lite muskelmassa träning då

synd att det inte är fettet som försvunnen istället....

Så ser det ut just nu då


Men det händer mycket här i Juni och Juli så tiden kan gå fort

och så slipper jag äta på bestämnda tider...


Först i morgon ska vi ha studentfest hos Jeanette

Sen så fyller hennes pappa 60 år firar han se med...


Sen på Tisdag ska jag följa med Jobbet på roligheter


Sen fyller min syterson 40 år


Min kompis 50 år


Sen fyller ju min PAPPA 90 år....  ;)

Så stor ska jag oxå bli...


Sen så får vi ju en liten BÄBIS..

  

 

Ja inte jag då... Farmor blir det igen då  ;)))))


Hoppas att ni orkar läsa så långt, bra jobbat..


 
























29

Av Lena - 9 juni 2011 11:18


Idag är det ju inte lika varmt iaf.....

Tog en liten promenad när jag skulle till ICA

Ganska skönt att gå lite, fast helst skulle jag ju går längre...


I morgon är det stundentfest för Jeanette  :)

så vi ska dit och äta Tacos, ska blir så gott.

Jag har nyss gjort en stark tacosås som jag tänker gå över med sen då...

Mycket god kan jag säga :)


------------------------------------------------------------------------------------


Idag är det nummer


29


Idag ska vi oxå träffa Läkaren...

Det ända jag vet är att det blir en Vilomånad...

Innan dom kan ta några Röntenbilder på

Hjärntumören 

Om den har krymt eller inte


------------------------------------------------------------------------------------


Trevlig Torsdag ;)


 





Presentation

Rosa

 

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Väder

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Arward

 

Arward

 


Ovido - Quiz & Flashcards