lenasfotoram

Alla inlägg under december 2009

Av Lena - 31 december 2009 13:26


Min dator har krachat, så jag har lånat min sambos laptop.....

Lite svårt att vara inne på någon annas dator lite intrång tycker jag....

Ska lämna in datorn till min son, som är duktigt på att fixa detta, hoppas jag...


Har ett nyårslöfte.... Jag ska börja promenera mera och gå in i vårat gym, ska även försöka sluta med kakor o godis.....



 Jag önskar Er Alla Ett Gott Nytt År........

 

  

Nyårs Kramizar till Alla / L

Av Lena - 30 december 2009 17:26


Tog en  stärkande promenad i -15.... Grymt skönt och fin måne..


Tycker om att vara ute men inte att frysa..

Kan någon hjälpa mig med ett bekymmer jag har....    


På benen har jag "underställ" långkalsonger och termobyxor...

På överkroppen... "undeställ" tröjan, flecce tröja och en inte jätte tjock jacka...

Frös inge specielt på överkroppen, men benen..blev ju grymt kalla....

Ska man ha flecce på benen med eller??????

Varför 2 lager nertill.... och 3 lager upptill......Förklara någon som vet....????


  


Underbara måne !!!   Tagit från mitt "gym" fönster...bakom huset..


Kramizar i kylan / L

Av Lena - 30 december 2009 10:28


Känner mig lite bättre, men fick ont i magen när jag nyss åt rostat med te.... tar det väldigt lugnt i dag, så jag klarar av nyårsfirandet i morgon....  ;)


Kallt ute -18.... men solen tittar fram på en blå himmel, ser så grymt skönt ut där utanför fönstren.... tror nog jag tar en kortare promenad senare idag....



Kramizar / L

Av Lena - 29 december 2009 14:04


Blä vad det är äkligt med magsjukan...............

Måste sätta mig upp en stund, har legat sen i går kväll....


Blev illamående i går när lilla Thea var här, blev sämmre framåt kvällen.... sen så.... Mår illa fortfarande, ont i huvudet och feber..... Kan inte äta något heller...Känns inge bra................Skulle ha jobbat idag o i morgon... men dom klarade sig utan mig....


Men Thea o jag hade roligt igår, men åka pulka vet jag väll inte om hon uppskattade så mycket, men hon skarttade iaf när det gick fort...

  

Jag blev helt slut när jag sprang med henne, men jag förstår ju varför...nu när jag blev sjuk....

Men hon tyckte det var roligar när vi kom in, så hon kan krypa o gå lite

särskilt glad blev hon när farmor gjort mat åt henne, och hon fick äta själv.....

  

Hon är då väldigt lättsam att ha att göra med, gobiten...Hoppas hon inte får magsjukna nu då...håller tummarna att hon klara sig............


Hoppas jag mår bättre i morgon....


Kramizar / L

Av Lena - 28 december 2009 08:59


Snön yr utanför fönstret och det är -8 grader denna första dag av 3 Mellandagar...


En semester dag idag, bara jag hemma, äter det sista av julskinkan till frukost med en god kopp te......

Det blev lite ändrade planer idag, tänkte shoopa lite, men Thea kommer istället med sin Pappa...och det är ju mysigare det.......vi vara ute i snön leka o åka pulka......  ;)


Önskar Alla En bra Första Mellandag.....


Kramizar / L

Av Lena - 27 december 2009 15:57


Nu så, har jag betalat för resan till Sälen/Tandådalen.....   


  

Snart så Dotra, så kan du spänna på dig brädan igen.....

Själv ska jag ut o kolla på skidor o hjälm i morgon....  ;)


Kramizar / L

Av Lena - 27 december 2009 09:03


Nu är glada julen slut, slut, slut.........



Varit en underbart trevlig o skön jul...... Fina julklappar och barnen är nöjda.....

o lilla Thea har varit så mysig....... Ska nog dit snart och åka pulka med henne.....    Det tyckte hon var jätte kul.....


Men nu är det att återgå till vardagen, och jobb i två dagar....... och väntan på nyårsaftonen, är då bortbjuden till en kompis..... Kul o Trevligt.....  ;)


Ute är det  -14, svänger ordentligt i temperaturen, och solen är på väg upp, se om den orkar hela vägen, blå himmel, underbart...... så det blir nog en härlig Söndag.....


Dotra fick magsjukan i går kväll, hon lära åka hem från jobbet, ska in till henne med något som hon kan äta eller dricka....


Kramizar / L

Av Lena - 26 december 2009 18:47


Liten julafton blev det idag, med grymt god mat om jag får säga det själv....

Ugnsbakad file med bacon runtom, klyftpotatis, Wook grönsaker och kantarellsås....   ;)


Men jag tror vi har skavsår i öronen allihopa, ;)

Papaps tant kan prata hon, och så tror hon att hon har rätt jämt...och jag måste ju bara säga emot... hihihihi....      


Fick några julklappar av dom, Thea fick en jätte fin blå tröja...

Jag fick små skålar på en bricka....

Brickan kan man även ställa ljus på......


  


  


Så fick vi ju träffa lill jäntan ochså, sov lite efter maten men så lekte vi, då hade gamlingarna åkt hem....


  


  

Kollar här på Farfar, hon får ju inte vara vid veden.... måste bara känna lite.....


Kramizar / L



Ovido - Quiz & Flashcards