lenasfotoram

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 19 oktober 2009 19:36

I dag kom första snön här hos oss, man blev ju lite snopen när man kollar ut genom fönstret och det är alldeles vitt utanför, men det var inte så kallt.... så det låg inte kvar så länge....


  

Utanför mitt köksfönster måndag den 19/10  



Kramizar / L

Av Lena - 18 oktober 2009 19:43

Varit på kalas idag, 3:dje denna måndad.....En 18-åring denna gång, en liten släkt träff  =) trevligt som vanligt...Dom är så snälla och gör tårtor utan jordgubbssylt, är allergisk mot jordgubbar, men dom hade idag gjort en rosa, prinsesstårta..och den är det jordgubbsextrakt i.... hihih, men jag klarar mig utan tårta... åt ju i fredag när sambon fyllde år....


Jordgubbar


Nu tar vi nya tag, men ny höstvecka.....



Kramizar / L




Av Lena - 17 oktober 2009 19:17

Barnen, barnbarnet och svärdottern på mat idag... Dom fick risgryn o fläsk, det har Maria aldrig ätit.. något som sambon åt när man var liten... Allt tog iaf slut... Så gott var det....Glad


  Man kan ha sirap till  ;)


Thea har varit en durasell kanin i dag, jätte kul att vara hos farmor o farfar... krypt, lek med leksakerna, klättrat...hela tiden i 4½ timme..och varit glad hela tiden...Vilken sötnos hon är...  Glad


   Hon älskar ärtor....


   Så här glad var hon hela dan...


  hon fick en så söt "björn" tröja av farmor =)


Kramizar / L

Av Lena - 16 oktober 2009 16:03

Äntligen så var det dax i går kväll, att få ny färg i håret... men det var inte så lätt....Obestämd


Sandra är såååå duktigt o hjälper mig, jag är nog inte så värst lätt hanterlig när det gäller mitt hår...Hon har en åsikt o jag en (och så är jag rädd om håret, har alltid varit det...bara är så)


Blev först väldigt mörk, och det var meningen, färgade slingor i det, blev skapligt snyggt... och sen lite ljusare slingor... Ha Ha det skulle vi inte ha gjort, slingorna blev röda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!   Skrikandes


Åkte in till Sandviken, med mössa på... ICA Maxi. öppet till 22.00 tur det, Puh.....

Åkte sen hem till henne och gjorde om allt, mörkt först... sen bara ljusa slingor i detta, inte så många.... ( dotra fick nu som hon ville) Tyst


Sambon kom sen från jobbet och hämtade mig där... Hemma ca: 23.15 oj, Ska vara på jobbet halv 7...i morgon...


Men håret blev skapligt, svårt att se sig i spegeln, ovant.... när man är lite mörkare en vanligt, van att var blondin ju.  Glad


STORT TACK till min älskade dotter...(Som står ut med mig, sånna här gånger, inte första och heller inte sista gången!!! tror jag)


Henkel Sweden- Schwarzkopf ...




Kramizar och Trevlig Helg  / L


Av Lena - 14 oktober 2009 18:10

När jag kom hem från jobbet idag... Så såg jag Peters bil hemma, främmande av min käre son... <3

Han skulle byta däck på bilen, Thea o Maria var kvar hemma i Valbo (får träffa dom på lördag)


Kallt hemma ;( Gjorde upp en brasa medans Peter berättar lite roligt som Thea gör.... Vill ju träffa henne varje dag, hon är ju så mysig.... sen skulle han till en kompis i Årsunda och hälsa på....


Själv igen då, lyssnar på lite musik, Spotify... ;) och kollar på tv:n har även ett litet öga på f.b gäller att hänga med. Har ingen lust att göra någonting... Lat är bara förnamnet... Tvätten skulle man kanske ta och hämta och vika ihop..... eller????

Kollar lite på den härliga brasan en stund och får upp värmen, så kanske jag får någon energi att gå ner och hämta tvätten....


Gevalia 1853 - Servera det ...



Kramizar / L


Av Lena - 12 oktober 2009 18:11

Trött och ont i huvudet när jag kom hem, soffan var väldigt skön då...som vanligt...Glad

Sen tog jag tag i högen med recept, som ligger bara där..oanvänd... Var nog väldigt hungrig...

Alla recepten sitter nu i en pärm, ska bli intressant att se om jag gör något av dom.....Obestämd


Matdax, tog något som fanns i kylskåpet, lite hopplock och det blev jätte gott, men säkert onyttigt...


3 Kokta kalla Potatisar

½ pkt Bacon

1 Liten gul lök

lite riven ost...


Riv potatisen i en bunke

Bacon i småbitar, stekt

stekt hackad lök

riven ost

Blanda allt, gör bollar och platta till dom och stek...  Grymt gott blev det... Glad

Jag hade chilisås till, och ett sort glas Mjölk.....



Följande 3 recept är ...



Kramizar / L


Av Lena - 11 oktober 2009 16:22

Hemma i vardagen igen efter ett dygn på havet. Det var väldigt trevligt och kul.Skrattande

Träffade ett nytt gäng med kompisar till Kjell, som var med oss, väldigt trevliga...... 

Vi bodde på våning 9, så vi fick iaf motion när vi skulle till våran hytt och... smutta lite....

   Rom o Cola


Drinkarna var goda, och dansandet fungerade det med.... Mycket folk, vi tappade bort "våra" killar nästan på en gång... Såg dom ibland, och tog en drink med dom... borta igen, undrar om det var vi som gick eller !!!

Blev inge sol o bad på Lördagen...Solariet var trasigt...så då hoppade vi det....

 

Grymt rolig bild blev det när jag skulle knäppa på oss, fick med min kompis spegelbild, i fönster dörren bakom oss..... Alla på oss blev inte lika bra.....

Det var så skönt ute, fast det är nästan mitten på oktober....Satt i solen med en drinkare, flers gångenr faktiskt... Härligt....

Vi hamnade även i tax free..blev lite mycke godis, men va gör det......Det är snart slut iaf.... Glad (Så kan man börja tänka på vikten igen sen då =)

Köpte en Dooley´s och en Kahlua, jäkligt gott det... smutta på i höst mörkret...

Spar på "små" flaskor, har väldigt många så det är svårt att hitta nya, köpte några på måfå, gör väl inget om jag har flera av samma sort....

   Blev5 flaskor, eller 4 och en spermie Flört

  200 eller flera....

Små flaskorna hänger i 3 snören, behöver nog snart göra flera snören... fast jag köper inte så många numera, får några ibland...


Kramizar  / L

Av Lena - 9 oktober 2009 12:25

Äntligen blev det då fredag och vi ska iväg på kryssning med Birka....

Solen skiner och skönt ute, bra väder att åka i, inte blåser det heller....

Väskan står i hallen o är packad, har inte tagigt med mig mera än nödvändigt, brukar vara bra på att packa...Bikinin är med, för i morgon blir det sol o bad...Härligt....Bättra på brännan lite....Glad


Vi har sån tur att dotra kan skjutsa oss till bussen, så vi inte behövde sticka iväg så tidigt...Åker SGS buss, den går snabbare och stannar inte sååå ofta... som bussen gör som "hör" till båten...


Ja... Skål på er då......    Flört


Färja


Kramizar /  L

Ovido - Quiz & Flashcards