lenasfotoram

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Häng med nu på Årsundadagen...

Av Lena - 29 augusti 2010 12:25


Japp, det är bara att skrolla ner hela vägen så får ni som inte var till Årsunda igår se lite vad som hände och alla andra som jobbade och inte han se så mycket....


Några av dessa foton har min son Peter fotat... Tackar jag för ;)


Så håll i hatten så GÅR vi....


  

Så här såg det ut på vägen alldeles utanför min uppfart....

Vägen Avstängd för biltrafik...

Loppis hela vägen till ICA...


  

Första loppståndet står Susanne...

 Theas mormor köpte den blåa hästen som står där..... Den gillade Thea ;)


  

Många loppisstånd var det efter vägen, kan ju inte fota alla !!!

Här har vi Lena denlillaboden  som gör egna smycken i silver...


  

Här sitter Inger F och drejar, hon gör jätte fina saker...


  

Streetan sätt  från ICA och bort mot där jag bor...


  

En lagom lång promenad genom Årsunda....och våran kyrka då...


  

Skönt att få sova en stund men då missade hon dessa söta djur...


In 


  

Alpackor, sånna har vi oxå här i lilla Årsunda, ja ja en liten bit utanför då...


  

Sen så hamnar dom på underbara Starandbaden....


  

Klart man lär vakna då, så man får lite mat i sig...Mysigt att sitta i Pappas knä och äta.... ;)


  

Hellikopter kunde man åka ifall man vågade.... 


  

Eller så kunde man åka på en runtur med Emma Båten....


  

Visningshuset !!!!   Man kan köpa ett sådant hus om man vill ;)


    

Nu har hon spring i benen, så hon får gå den "långa" vägen till Hembygsgården..


  

Där borta skymtar vi det....

Snart dax för fika då....


   

Jamen hallå, där står ju Jag och säljer Kaffe.... ;)


  

Mycket fint att kolla på, gamla saker.....


Här bakas det Glöhupper !!!??? 

Va ??! är det något man kan äta eller ???

Inger och hennes mamma fixar detta galant dom..

Men smör och ost på så är dom jätte goda, som en smörgås...


  


Sen var det utsällning på moppar


Det fanns ju mycket, mycket mera att kolla på, t.ex Vikingabyn men dit gick dom inte denna gång...


Hoppas ni haft trevlig, på runturen på våran Årsundadag...


Trevlig Söndag på er alla


Kramizar Lena


    






 
 
Ingen bild

Barbro

29 augusti 2010 19:52

Tack för rund vandring, det var ju en super fin dag ni fick och vad mysigt det ser ut på er ort.Är säkert att fint ställe att bo på..Hur bra kort som helst, där har ni det trivsamt ser det ut som o sammanhållningen verkar bra. Ny vecka nya utmaningar må bäst frå n kusin i gbg.

 
Helene

Helene

31 augusti 2010 12:44

Tack för att du lagt ut alla härliga kort från Årsundadagen! Nu känns det som jag varit med lite ändå när jag nu inte var hemma i byn denna dag....

http://barecho.bloggplatsen.se

Lena

31 augusti 2010 16:07

Tack Helene, det var snällt och kul att du gillar bilderna...Tycker det är så kul att dela med mig lite ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 mars 2012 15:53

Skön dag i Älvkarleby                           Kramizar Lena    ...

Av Lena - 1 februari 2012 11:30

                                                                              Kramizar Lena         ...

Av Lena - 1 februari 2012 11:30

                                                                              Kramizar Lena         ...

Av Lena - 24 januari 2012 21:25

           Utlykt     vi var vid Tällberg                          Nu har jag vart i läkaren Och jag ska börja med en ny kur cellgifter en annan sort än tidigre. Ska få en cellgift flytande och en i tablettform och det ska fortg...

Av Lena - 20 januari 2012 11:23

  Nu kan jag skriva om 3 år fyller Thea....  .                    Kramisar Lena     ...

Ovido - Quiz & Flashcards