lenasfotoram

Alla inlägg under april 2010

Av Lena - 30 april 2010 15:37


........även i år med  ;)


Våran Sista April Fest Med Våra Grannar  ;)

fast några sviker oss och åker bort  ;(


Vi har nog träffats hos oss i 8 eller 9 år nu....

eftersom vi har så öppet och kan elda på grusgången...

Och så var det vi som bjöd in dom från första början och sen har det bara fortsatt....


Från början tog alla med sig ris !!!!

men kasen blev så stor, tog ju aldrig slut...

så nu håller bara vi med ris, brukar räcka med det....

Klart vi grillar en korv eller köttbit ochså, när glöden är som bäst  ;)


Så jag ska ut nu och plocka ihop lite har inte hunnit det förut, men jag tar väl lite vin med mig så går det nog bra, kul faktiskt...


Kanske hamnar man på Strandbaden i kväll med, vem vet....   ;)


Trevlig Valborg Alla Där Ute ..


Kramizar Lena


Av Lena - 29 april 2010 20:11


Promenaden idag gick ut på att kolla in "Hetupperna" !!!!

 

Va för nåt ?!?!?!?


Jo det är en väldigt söt liten blomma, och den kallas visst så här ?!?!

 Vad den heter "på riktigt" ser ni längst ner....   ;)

finns inte så många, först hittade vi bara några knoppar men på ett annat ställe så

där blommade några stycken...

 

   


  


  


  


     


  

Visst är dom söta., Mosippan ....   ;)


Kramizar Lena

Av Lena - 28 april 2010 18:15


Läste nyss på facebook !!!!

att min sonhustru vill ha en minikånken till sin Thea

och jag som tänkte köpa en ryggsäck till henne...

och jag tycker att minikånken är söta ;)

 

Hon börjar ju på dagis till hösten..och då behöver man ju en egen ryggsäck ;)

Passar bra det....


Undrar vilken färg hon vill ha??!?!?!?!



Kramizar Lena

Av Lena - 27 april 2010 18:25

    

         Såg att mina Vitsippor börjat blomma här utanför på min tomt..

Så rolig, här får ni en försmak på våren, mitt i byn...   ;)


  


Önskar Alla En Trevlig Tisdagskväll


Kramizar Lena

Av Lena - 25 april 2010 17:50


Ibland som nu och några gånger till om året så funderar jag varför jag har så STORT hus med SÅ många fönster...!!!

Fast huset skulle nog se konstigt ut om jag tar bort några rum.... !!??


Men iaf så är en vånging klar nu och det luktar såpa så gott....

och jag ser ut, man kan tro att det inte sitter några fönster i...

Mohahahah...!!!!!!!

Just nu så skiner solen för fullt och det ser så skönt ut..........


Jag är totalt helt slut i kroppen, tur jag stoppade vetevärmaren i frysen!!!!

 jag ska hänga den på mina axlar snart, har bara pytte lite kvar att göra...

Tar bara en välbehövlig paus....  ;)


Blir till att fortsätta nästa helg med övervåningen, men först en veckas jobb..

och i morgon hårklippning  ;/

och lite festligheter på fredag.....  ;)))))


Dom som följt mig kommer kanske ihåg att jag satt chili kärnor, tror det var i Januari... och så här ser de ut nu...en av dom... har tre ;)


     

Ska bli intressant och se om det kommer några frukter på den !!!!

Det gjode det ju på dotras och det är den jag har tagit kärnor från...


Den som vill kan även kolla på min

FOTO TRISS idag... som är på min fotoblogg

Söndag och nytt ämne att fota efter, grymt kul tycker jag ;)


Lenasfotoram.blogspot.com


Nä nu måste jag fortsätta så jag får sätta mig o njuta...


Kramizar Lena



Av Lena - 24 april 2010 21:42


Hann inte så mycket idag, fick ju småfrämmande....


NICE ;)


Han göra klart köket, innan dom kom

Börjadet i den ändan denna gång....

Härligt när man får sätta upp vårgardinerna...

och göra fint på "hyllan" i fönstret som jag har mot baksidan av huset..


  

Har ingen fönster bräda, jo en bytte smal....en bänk står där så det finns inte så stor plats,  när vi flyttade in så.....

 "designade" jag denna hylla.....som hänger i snygga kedjor....


Har lite olika saker på den, byter med jämna mellanrum...

Syns kanske inte så bra, men jag är nöjd...

Min lilla skog som syns utanför fönstret...


  

Vi har "lite" för mycket furu i köket tycker jag, skulle vilja gör om hela köket.... men det är ju så mycket som ska göras då....

Ingen som har den lusten just nu...

Ett skåp som Sambon har gjort åt mig för länge sen, har lite olika saker uppepå skåpet..


  

Två snygga ljuststaker och ett litet tyg hjärta har hamnat där nu...


  

Hon är då för go o glad den tjejen....

Sååååå Otroligt Blåa ögon och massor med tänder, som hon gärna visar...

  


När hon sov så han jag städa och putsa fönsterna i "gymmet"

Var snabb då......


Under tiden så fixade sonen gungställningen som vi köpt


  

Duktiga Sonen  ;)


  

Klart hon lära prova gungan, det var jätte kul....


Sen bjöd hennes föräldrar på hallon o blåbärspaj...

Mmmmmmm.....  ;)


Det var min dag det.........................

Men hur jag ska orka putsa vidare i morgon fattar jag inte, för mina axlar och vänster armen vill inge mera...jätte ont  ;(


Trevlig Lördagkväll på er alla där ute ;)


Kramizar Lena



Av Lena - 23 april 2010 19:06


Jag tror alla håller med mig nu... !!


Äntligen är det Helg och den är framför oss...

NICE !!!!!


 


Ett Glas Vit och Köttfärspaj

Jammi...


Önskar all en Trevlig Helg...


Kramizar Lena

Av Lena - 22 april 2010 22:02


 Gungställning.......

 Trodde jag inte att jag skulle köpa..

men nu händer det..... 



Såg i reklamen att K-rauta har en gungställning till extra pris

bara att slå till då....

Blir nog en sandlåda oxå....


Och så ska vi köpa nytt staket till altanen...

- trappen tar vi senare -


Ska bli så skönt, nu ser det ju för jävligt ut.......


Bilder kommer så småningom.....  ;)


Kramizar och God Natt

Lena

Presentation

Rosa

 

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Arward

 

Arward

 


Ovido - Quiz & Flashcards