lenasfotoram

Alla inlägg under november 2010

Av Lena - 24 november 2010 18:43


...orken kom ifrån då !?!?!?!?


Jag tvättar och så har jag satt upp

Julgardinerna i köket !!

Fast jag skulle vilja ha nya !!


HO HO HO HO !!!!      


Jag sätter bara upp julgardiner i köket och på

innedörren + i dörröppningen till gymet ???

Japp, vi har en ytterdörr och en innedörr, med fönster då...

så jag har nått att sätta gardinen på...

Tror jag sätter upp dom med så är det gjort...

Smart där jag för dom är vinröda

 så jag behöver inte ta ner dom så fort efter julen  ;)))


Näpp, ska ner och hänga tvätt och stoppa i en maskin till....

Trökjobb detta, som aldrig tar slut !!!! 


Kramzar Lena








Av Lena - 24 november 2010 15:17


Riktigt bus väder här hos oss nu, ganska mysigt när man kan sitta inne i soffan med filten och tända lite ljus... NICE !!!

Fast det var inte så tokigt att gå hem i detta väder heller, gillar ju snö jag ;)

Fast inte att köra åka bil i detta väder, ska ju det i morgon...

Känns inte så bra det...

Tandläkaren väntar på mig då :(

Det är väl bara att bita ihop och åka det, är ju rädd om gaddarna...

vill ha dom kvar många år till.... ;)


Faktiskt så har jag nog världens bästa jobb, med dom små liven...

Mysigt !!

Men ibland så skulle jag faktiskt vilja vara ledig därifrån...

Känner att jag ibland inte orkar...

Som nu då... ;((

Men snart är det jul och jag hoppas innerligt att jag får lite ledigt...

från jobbet då !!

Man behöver lite tid för sig själv ibland, eller hur ??

SPA skulle sitta fint det, undrar om jag ska beställa tid i Högbo ??

Var ju där förut, sååå förbanat mysigt, ge mig själv en julklapp !!


Nja, just nu så tror jag bara att jag vilar lite innan jag tar i tu med något viktigare ???

Va, nu det kan vara, Ha ha ;))


Kramizar alla i snöstormen Lena


Av Lena - 23 november 2010 19:27


I hela världen går tiden så fort för, när man inte vill det ???


Snart Jul !!!

 

  


Ingen stor nyhet

men varje år är det samma sak, julen kommer så fort !?

Ungefär som snön !!

Att man inte ska åka så fort för då åker man i diket !!


Jag skulle vilja hinna och göra så mycket,

MEN JAG ORKAR INTE...

Lust och idéer har jag !!!!

Men orken !?!?


Ska önska mig sånt av tomten jag,

undrar om han har sånt i paket eller på flaska ??!


Men i år SKA jag ialla fall köpa mindre julklappar till de mina

som jag för övrigt sagt i många år nu.......

Men i år händer det !!!!!


Tycker det är roligare att köpa saker eller nåt

till de mina, alla dagar om året och inte bara till julen...

När dom behöver nåt, då vill jag hjälpa till istället ;))


Nu så är huset borta som jag pratade om i går, vid jobbet !!

 vi kommer att få bra utsikt åt alla håll nu och lite blåsigt ochså antar jag,

 he...he...

Som nu då, hör hur det blåser runt huset och så snöar det,

tror snöstormen är på ingång,

undrar om man kan ta sig till jobbet i morgon bitti eller om vi blir insnöade... ;))

Skulle var mysigt, hi hi


Har snöstormen kommit till er med eller ???


Kramizar Lena

 












Av Lena - 22 november 2010 18:40


Japp, det har vi haft på förskolan idag !!!??


Huset som står bredvid våran gård...

ett gammalt hus..

Ska rivas !!!

Det har dom börjat med idag, så kul

och intressant.........  ;)

Så jag har fotat för att dokumentera !!

Haha, det är ju vi proffs på som jobbar inom

barnomsorgen eller ???!!

Yrkesskada eller ?!?


Kul att ha kvar ju, så i morgon ska huset vara borta...

Kommer att bli tomt ju..


Vad tomten ska användas till har vi ingen aning om ??

Vi hoppas på att vi får mera lekyta till förskolan eller ännu hellre en förskola till

Men det är väl bara att drömma om !!??


Kramizar Lena


Av Lena - 21 november 2010 18:32


Är det något jag inte tycker om så är det

att köra bil när det är snö slask som idag då !!!

 

Jag som skulle till Falun - 7 mil drygt eller nåt !!

Ska ju hem oxå, lika lång hem oxå !!??!?!?


Men det gick ju bra ändå, var ju bra väg

Riksväg 80 som den heter...åker ju många på så den var bra, inge slaskig !!

Snöa gjorde det också men inte så mycket !!


Fotokursen jag var på, fick jag med kameran när jag köpte den...

i var på Scandic Lugnet !!

Blev "matad" i 2½ timme...

Föreläsning, alltså.....

men han var lite roligt ibland...  :)


Om jag lärde mig något nytt, vet jag inte än !?!?

Jo, då lite nytt var det allt. iaf om kameran och lite tips då   ;))


Helt otroligt va folk är intresserad av att fota...

för vi var ungefär en 70 pers !!!

Men det förstår jag, det är ju så kul...


Blev inget fotat som jag tänkte, på hemresan

tryckte ner gasen sen gick det visst inte att bromsa fören jag var hemma !!


Snart ny vecka och den blir nog lång den !!!

17.45 - 16.45 - 15.30 - 14.00 - 17.45

Mina tider när jag slutar nästa vecka....

Och grädden på moset ska jag till

Tandläkaren på Torsdag min tidiga dag kul..... NÄ !!  :(((


Söndag = Fototriss = En Resa

???????

Kolla min andra blogg - fotobloggen så fattar ni

och så har jag fått en utmärkelse av en annan bloggare på fotobloggen


Gå gärna in och kolla..


Lenasfotoram.blogspot.com


Kramizar Lena




Av Lena - 20 november 2010 14:13


Oj, säger jag bara....!!


Vilka fina saker folk sitter och gör hemma,

jag har nu varit på

Hobbymässan.......

tänka sig att så många är såååå Kreativa....

Skulle vilja jag med ;)

Men jag har ju en idé, så kanske nästa år...

Vem vet ?????


Men jag blev lite besviken....  :(

Våra foton som skulle varit med var INTE det....

Men hon som Vann var med...

Otroligt fina foton hon hade...pratade länge med henne...

Sååååå skulle jag vilja kunna fota...

En dag kanske det händer.....


Näpp, nu så har jag inte tid mera...

Mat vill jag ha, sen kalas time... ;)


Kramizar Lena

 

Av Lena - 19 november 2010 17:43


Denna vecka bara försvann !!!

Kan jag ju säga nu när det är Fredagskväller...Haha


Trött som vanligt då efter två öppningsdagar...

Så soffläget har jag redan intagit  ;))))

Men jag har iaf tagit itur med strykningen

och

 tvättar gör jag oxå eller maskinen tvättar....

jag stoppar bara in och hänger

 - jobbig nog det - !!!!


Men nu kan jag tala om vad jag ska göra i morgon...

ifall ni är intresserad ??!!


Jag ska på Hobbymässa i Sandviken.....

På Drottningen, f.d Babtistkyrkan...

Kom dig vetja....

En av "utställarna" är Lena på denlillaboden

Fina saker säljer hon

Smycken, bivax ljus och betong !!!!

Utställning av mina foton då

 - tror jag -

har inte hört någon mera om det....

men dom är inte till försälning, inte än iaf

 

Ska även köpa en bok om stickning... ??!!

Jo då, jag kan sticka

men jag vill sticka

dockkläder till en docka jag köpt till Thea...

Skrållan och den kan prata !!! ;))))

Men jag tror hon ska få den först när hon blir lite äldre

hon är inte så intresserad ännu....

Så hinner jag sticka lite oxå....


Senare på e.m blir det 18 års kalas...

hos lillkusinen :)

Mat, dricka och fika..... !!!

Det var min Lördag det !!

Hoppas jag hinner fota lite oxå....


Vad ska ni göra i morgon ???


Kramizar Lena



Av Lena - 18 november 2010 15:56


..till den underbara helgen..... !!


Varför ska man då längta sååååå väldigt till helgen  ??!!

Det är ju inge fel att jobba precis...

Men ändå så är helgen bland det bästa som finns.....


  


Tror väldigt många håller med mig där...

Men första ska vi avverka Fredagen

och

 då har vi Planering på våran avdelning,

så då får dom andra lite flera barn i morgon då....

Brukar bli fullt upp sånna dagar.... 


Slutade tidigt idag, så skönt...

Trodde att solen skulla komma idag med,

så jag skulle kunnat fotat lite,

 men nu blev det inte så.... :(((

Mulet = soffan

Så blev det... !!!

Men jag ska försöka städa och stryka lite

 så jag kan göra vad jag vill till helgen....


Då blir det mycket Lena tid, NICE   ;)))))


Men det får ni veta senare vad jag ska göra då.... Haha ;)


Men nu ska jag leta reda på Ormen Kaa  ;)


Kramizar Lena






Ovido - Quiz & Flashcards