lenasfotoram

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Lena - 1 oktober 2010 19:20


Är ingenting för mig....får fortsätta köpa dom på burk !!!  :(

Här får ni förklaringen på det.....


ALLA och då menar jag alla är ju i skogen och plockar svamp...

Det finns sååå mycket hör man, bara att gå dit och plocka liksom...

Kan ju tillochmed jag då !!

Blir så otroligt avis..vill oxå ha !!!!

Så jag tog mig tid idag och begav mig till den stora skogen.... !!

Jo, jag vet var dom växer....

MEN........

Det är ALLTID någon som har varit där före mig i skogen och tagit all svamp...

Eller så ser jag dom inte...  :(

Vadå "finns ju så mycket" men Hallå !!!!


Fick ett tips av syrran en gång för typ 100 år sen...

"böj dej ner i marknivå så ser du dom"

Jaha !!!! ;=)

Sagt och gjort så kryper jag ihop,

Nja....

så gott det går då, för jag är varken liten eller så väldigt smidig lika vig som ett kylskåp ungefär....

Så jag försöker iaf böja mig ner och kollar efter små, små svampar som även ser ut som löv iallafall uppifrån, nu menar jag inte dom på träden utan dom på backen.... som har ramlat ner.... fattar ni väl !!!


Jo då några ser jag ju, plockar dom fort som bara den så dom inte försvinner...kollar runt omkring..nä hä inga flera...går en meter...

Kryper ihop och böjer mig ner i marknivå....

Puuhhh, mag träning iaf ;) Haha

Inge flera.... Så håller jag på...

Men jag tycker inte om det ???!!

Vadå, varför gör jag så då ??????!!

Vill ha svamp och att plocka är ju mysigt men inte att gå i skogen....

Man hör ju ingeting så väldigt tyst !!!!

Eller alla konstiga ljud...vinden - fåglar - eller nåt långt bort !!!?

Jag blir skit skraj att det helt plötsligt ska stå en älg där eller en björn

huva... säger jag bara..... ;/

Jag går inte så jätte långt in i skogen, bara så jag nästan ser vägen och ev lite av bilen....

Har ett bra lokalsinnen, men inte i skogen då försvinner det liksom, vete fan vart det tar vägen....livrädd att gå vilse :/

Men som sagt, han jag delar soffan med och

jag fick iaf två goooooda svampmackor som fredagsmys och jag drack ett glas vitt till och då menar jag vitt..... det från kon alltså...

Hahaha

  

Visst ser det gott ut ??? Det var det oxå :)


Skule faktiskt vilja ha lite mera svamp gott till maten ju.....

Men det finns ju burkar på ICA ;)


Trevlig Helg Alla

Själv har jag helg - semestervecka - helg


  

I morgon kommer hon     


Kramizar Lena

 




Ovido - Quiz & Flashcards