lenasfotoram

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Lena - 5 oktober 2010 19:44


Det får man ju göra som farmor ju...för lilla tjejen har nu fått feber :(

Fast jag har ingen aning om hur man gör ??!!

Inte kul alls, hon har varit snuvig flera dagar och hostat men inte så mycket..

Blev lite värre idag, hon låg länge vaken i sängen imorse innan hon ville gå upp, lilla näsan var då väldig snuvig....

Tänkte redan då att vi tar en inne dag, men hon var inge varm så vi tog en snabb promenad i vagnen till ICA och köpte kritor till henne....


  

Tror att papperet på kritan var mest intressant...

Hon har varit pigg och lekt som vanligt...


Maten idag var väl ingen höjdare - Potiatis, fisk och äggsås, tyckte inte jag heller :/

Lite gick i iaf, sen sov hon i 2½ tim...

jag han tvätta, stryka lite och vila lite :)


Katterna har idag fått vara överallt, ja nästan då...

så dom har legat under soffan i rummet och stirrat på oss när Thea och jag har kollat på dom... ;)

Eftersom hon var så pigg så gick vi ut efter mellis, tog en vagnpromenad hon ville inte gå själv, bara liten bit.....lekte en liten stund på gården, tills hon tog mig i handen och sa "kom" och ville gå in.....

Bara att följa med då....


  


Sen kom dotera hem och hade en lånad hund med sig - Aika

Kom då på att två skraja katter låg under soffan...

Hooopsan !!!

Efter många om och men så fick vi upp dom i "sitt" rum !!

Undrar va som hänt om Aika träffat på katterna ???!!

eller så har väl katterna fått hjärtsnörp !!!


  

Thea var då inge rädd för den stora hunden...

Hon hunden alltså, blev lite avis när Thea satt i Sandras knä...

där ville Aika sitta..och den hunden är inte liten !!!


Gjorde godare mat till kvällen Falukorv och Makaroner mums va gott....

Efter maten satt vi och mös i soffan och jag märkte att hon var så varm på kroppen...

Så jag tog febern på henne, jätte duktig va hon ;)

Men inte rolig när den pep på 38 grader..inte mycket men ända :(


  

Men kan ju inte tro att hon har feber här inte, ska spexa lite för hunden Aika och för Sandra....

Somnade så skönt efter en flaska välling.... ;)


Känner mig inte helt pigg jag heller...har en liten huvudvärk som inte vill släppa...

Men sover vi så är vi nog piggare i morgon...som då blir en inne dag....

och så ska jag på kurs i morgon om jobbets hemsida, så farfar kommer hem tidigare och leker med Thea då...

Höres igen i morgon... ;)


Kramizar Lena


Ovido - Quiz & Flashcards