lenasfotoram

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Lena - 10 oktober 2010 18:24


Sol, Sol, Sol och blå himmel har vi ju haft idag,

 Kan inte vara många som har missat det.....

  

Vilken härlig höstdag, tänk om alla höst dagar kunnde vara så här... !!!  :)

Tror det beror på det ovanliga datumet vi har idag..

101010...  !!

Betyder säkert något, när det är bara ettor och nollor !!

Klart det gör.... 

Vi kommer att komma ihåg denna härliga dag...


Började med att fixa klart efter gårdagens 30-års kalas...

Jaha, nu har man en son som är 30 bast, undrar hur det gick till jag... :)


  

Sonen glömde den här fina Rosen han fick av oss, men nu får jag njuta av den istället, här leker jag lite med min kamera.... :=)


Sen bjöd sambon på mat idag !!!!!???

Ja, det är SANT

Vi gick på restaurang ??!!

Till Wallis, blev en smarrig pizza då... gött va det :)

Ja det var långt att gå, har vi 200 meter kanske...

Hahaha....


Sen tog jag bilen och åkte ner till min kompis Ingers Stuga...

Där är sååååå mysigt.....


Många träd hade dom huggigt ner, sen sist jag var där, nu är det så luftigt och fint..


  

Står här på hennes brygga och knäpper ut på Ottnaren som sjön heter...

Jo, vi har två sjöar här i lilla Årsunda.... de ni !!!


Blev bjuden på kaffe och sockerkaka - hembakat - mumms !!

Vi satt ute på hennes veranda så härligt, tror inte jag har gjort det förut i oktober...

suttit ute och fikat alltså ;)


Den här fina pelaronen, satt jag och kollade på när jag drack mitt kaffe...


  

Så härlig färg !!!


Nä, nu så blir det TV:n och lite mat snart igen då...

Är det inte konstigt att man kan bli hungrig igen efter att ha varit

PROPP MÄTT för bara några timmar sen !!

Skulle väl räcka med att äta en gång i veckan eller nåt sånt ;)


Måste oxå ladda för en låååååååååååååång dag på jobbet i morgon !!

Inte kul alls 7.30 - 15.30 Jobb

16.00 - 20.00 Jobb Kurs med restid inräknat nu då... :(


Ja, det är väl bara att bita ihop och ta morgondagen med ett leende eller ????


Kramizar denna Söndags kväll Lena





Av Lena - 10 oktober 2010 12:18


Nej, då ni behöver inte vara oroliga, har inte bytt sambo ;)


Men jag gillar denna kille Rasmus Seebach..hörde han på radion redan i sommras när vi var i Danmark   :)

Tycket han var bra då, och så hör jag han nästan varje dag på radion här hemma.

Fast det är väl bara jag som gillar Danska ???!!



Kramizar Lena

Av Lena - 10 oktober 2010 10:11


Det ska jag ha idag, har varit lite mycke nu... !!!!!


Men först måste jag rensa upp sen i går...

Kul som 17 att alla stannade så länge... !!

Det är ju några stycken i släkten, men vi fick plats ändå, gick ju jätte bra

- nöjd själv faktiskt -

 kan ju bli lite trångt och flera släkter som blandas.....

Men jag tror att alla minglade runt och hade trevlig !!!


Så därför hade vi...

 dropp in, så släkten kom lite olika tider och självservering !!!

VADÅ ???

Självservering ???!!

Göra allt själv eller ????


Nej Då...... så här gick det till :)


Jag som är lite praktisk av mig gjorde så att på ena bänken

var det smörgåstårtor öl/vin


  

Jag hade gjort två st som på bilden och Peters svärmor hade oxå gjort två som var laktosfria...

Snacka om att det var gott ;) !!!!!!


På den andra bänken fanns det kafffe och prins(ses) tårta...


  

Det fanns två sånna som jag gjort bägge två - laktosfria då ;)


Sen kunde alla ta när och va dom ville, så behövde inte jag vara där och "tjata"

Så kunde jag mingla runt själv oxå och inte bara "passa" upp....  :)


Fiffigt Va !!! ;)


Blev kvar av smörgåstårtorna, så några fick med sig hem !!!!

Sonen som älskar tårta fick sån med sig, sen finns det en liten bit kvar som säkert hans pappa tar till kaffet senare, för jag äter inte tårta dagen efter....

 Bläääää !!!

Men smörgåstårtan var förbanat god till frukost !!!   ;)))


Sen var det paket öppning, jag önskar man sig bara pengar till ett Mc-kort så blir det bara pengar och detta då... + en snygg Tröja


  

Fick hjälp att öppna paketet...klart han fick en MC då...

en liten då !!

 

Kolla bara på Theas klänning !!

Va är det med den då...???

Jo, i detta jämnställhets jaffs så tycker jag den var bra..  :)

Klänning med bilar på !!!

Mohahaha, gillar jag !!! ;)


Nä, nu måste jag röra på mig lite....

hela jag och inte bara fingrarna över tangentbordet,  Hehe

Städa - Ducha - Slappa   ;)

Så ser min söndag ut...

Hoppas ni har en bra sådan oxå...


Kramizar Lena


Ovido - Quiz & Flashcards