lenasfotoram

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Lena - 15 maj 2011 12:02


Loppis i på Strandbaden....

Inte så mycket med jag köpte lite grejer....


här kommer iaf en grej...


 

Sparbössa då......

Ja, men skojjar du... hur söt som helst... 10 kr !!!

Spara burkar och pengarna ska in i den här till lilla Thea då...


Sen var den en bloggare som gillar min Carpe diem

Den är sååå söt ungefär 9 * 9 cm....

om man kan hänga den..



I morgon kommer det nog nya grejer från Loppisen...


   


Av Lena - 15 maj 2011 11:43


Det var många som tyckte om tårtan som jag bjöd på när jag fyllde år...


Så här kommer receptet iaf...


190 g margarin

1½ dl socker

Röres pösigt


Sen blanda i

3 ägg - gulor

1½ dl mjölk

2½ dl mjöl

3 tsk bakpulver


Bred ut allt på en långpanna


Sen gör du en Marängsmet...

Vispa 3 ägg vitorna, hårt

blanda försiktigt i 2½ dl socker och 1 tsk vaniljsocker


Bred marängsmeten på sockersmeten...


Grädda i 180 i ca: 20 min


 

så ser det ut när detta är klart...


Dagen efter, eller när det är lite kallare....gör man så...


 

Jag hade i hallon o blåbär...


 

Sen så det godaste lite grädde då....


Kan bara tala om att den är GOD :)


Tackar Maria för receptet......     


 




Ovido - Quiz & Flashcards