lenasfotoram

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena - 16 oktober 2010 13:20


...många år till ?????!!


Ja, som vi skrattade i går kväll, så lever vi alla minst 100 år till !!


Tog bussen in till Strora Staden !!!!


Fint litet hus dom bodde i, iof såg man inte utvändigt så mycket var ju mörkt, men därinne var det så fint...

Vi var 10 från vinringen och så två kompisar till M, var där...

Rundvandring och mycket prat och skratt blev det

som det blir när vi träffas....

Men jag var då förbanat trött när vi skulle åka hem, tror jag somnade innan huvudet landade på kudden...

Foton kommer så småningom på Vinrings hemsida


www.123minsida.se/Vinringen


  

Här är några av det 10 flaskor jag fick...... ;)


Jätte god mat fick vi som M gjort och dryck då som alla haft med sig själva....

Ni kan ju tänkar er att det var vinflaskor lite överallt, haha ;)

Och så kakan till kaffet, åååååå säger jag bara, kan säga att den tog slut !!!! ;)

Mummmmms !!!!


Den har jag gjort idag med, den får ni se senare för jag är inte riktigt klar...

Är ju födelsedag här idag igen!!!

Säger Grattis till min Sambo då.... ;)

Lilla famlijen kommer på fika och dotra när hon jobbat klart....


Snart äta lite mat då, sambon önskade sig pannkakor !!!??

PANNKAKOR när man fyller år ???!!

Ja, om man fyller 5, Kanske !!!!!!!

Men det kan jag bara tala om att det inte blir....

Det gillar inte jag, och eftersom det är jag som gör maten så blir det kalops istället....lite godare då ;)


 Tror jag tar kameran och går ut sen, innan det kommer främmande..... ;)

Ha en fortatt trevlig Lördag...


Kramizar Lena




Av Lena - 15 oktober 2010 14:47


... dum jag är då !!!


Det vet ni ju redan eller hur ???!!

Ville bara påminna er om det... ;)


Nice.... :)


Jag hoppas att ni som läser här får en trevlig helg....

Skriv gärna och tala om vad ni ska göra i helgen !!! :)


Själv ska jag ta och vila i soffan lite...för ovanlighetes skull ?!?!?!

Men jag ska ju bort ikväll så jag måste bli lite piggare.... ;=)


Sen så ska jag fixa till mig lite...

kan iof ta lång tid så jag börjar nog snart med det !!!   ;)


För ikväll ska jag på Vinträff med tjejerna i stora staden Sandviken...

En av tjejerna har svikit lilla Årsunda och flyttat till just Sdn....

Ska bli grymt roligt att få se hennes nya hus...


4 tjejer är vi som har fixat denna träff denna gång och så får jag för besväret 10 flaskor vin, inte illa va.... !!!

Det får såklart de andra 3 oxå....


Det bjuds på mat , sallad och kaka till kaffet...

Vin tar alla med sig själva, för ni trodde väl inte att vi dricker vatten till maten ??!

Näpp, inte idag ;)

Hehe....


Gå gärna in på Vinringens hemsida o kolla, så står det där hur Vinringen fungerar, annars så fråga gärna... ;)


www.123minsida.se/Vinringen


I morgon blir det kalas igen här då, men det berättar jag om i morgon... ;)


Trevlig helg alla därute :)


Kramizar Lena



 




Av Lena - 14 oktober 2010 16:41


Stämmer bra det...

det är jag nästan varje Torsdag ??!!

  

Men jag tar en paus i från daten en stund nu,

 han är jobbig att ha att göra med ibland

lite slingrig oxå, kan jag tycka....


Han skulle nog vilja träffa mig oftare, men jag tycker det blir för jobbigt då...

räcker gott och väl med en gång i veckan...

Ibland...

 kan det bli oftare...

Men då är det på mina vilkor...

Det är det varje gång vi träffas, på mina vilkor alltså...

Tror inte han får bestämma så mycket !!

Eller !!??


Men vad heter han då ?????????????

 

Ja, här hos mig har han fått ett namn och heter


ORMEN KAA !!!

 

????????????


Men vad i hela friden nu då.... ???

Kan man vara så knäpp att döpa en damsugare ??!

Japp det kan man :)


Dax att gå nu för han väntar på mig...tror han är lite sugen !!

Alltså lite hungrig då ;)


Kramizar Lena


Av Lena - 13 oktober 2010 19:57


Så blev det idag..... ;)


Fast jag var så grymt trött och slut även idag !!!!!

Men jag.....

 tog bilen och kameran och åkte till Sandviken...

Fotade lite höstbilder vid hedåsen....

Just det, inte Strandbaden för en gång skull, men på hedåsen var jag mycket när jag var tonåring..... ;)


  




Åkte till pappa, köpte en sallad och åt där medans vi pratade lite,

kul att han är så pigg ändå fast han är gammal.... :)


Han ska sälja sin mobil och nu har en hört av sig och är intresserad så jag skulle hämta den, så får vi se hur det går, om den blir såld eller inte....


Sitter här i soffan nu då, skit var det visst på TV:n oxå :(

Så jag blir väl sittande med datorn i knät ett tag till då.... !!!

Så ikväll blir det sängen tidigt, ska öppna i morgon...


Ha en trevlig Onsdag kväll...


Kramizar Lena


Av Lena - 12 oktober 2010 18:13

...Dom är inte överens alls...


Mn kropp vill då ingenting den,

 och jag är inte den som stretar emot, så jag lyder och gör just ingenting :(


Men huvudet vill så mycket, tänker att jag ska göra det och det när jag kommer hem !!


Men väl hemma så tar


 ALL ORK SLUT !!!!

 

 måste bero på uppförbacken som går hela vägen från jobbet och hem.....

den synns inte men den känns när man cyklar.....

Hehehe.......


Fast egentligen så vill jag göra så mycket, men jag fattar inte varför jag inte orkar ?????

ÅLDERN ????

Skulle man kunna tro, men det vill jag inte tro att det är :/

Men va är det då...????

Vill faktiskt ha en förändring... en spark i..................

 just det i baken..... !!!


Lyssnar på Spotify och härlige Danske Rasmus Seebach  ;)

Tror faktiskt att jag ska ta datorn med mig in i gymmet !!

Så kan jag lyssna och träna sammtidigt ;)

Ja, jag har faktiskt ett gym, jag behöver faktiskt inte gå ut om jag inte vill...

för det vill jag inte heller för jag fryser ju, men jag blir nog varm om jag tränar,

har för mig att man blir det.... eller ????


Så får det bli....  ;)


Kramizar Lena






Av Lena - 11 oktober 2010 19:45


Varit borta en vecka från jobbet.... :)

Trodde nästan jag kommit fel när jag kom dit...

Nä, det fattar ni väl att jag inte trodde !!!

Men det kändes så !!!

Men nästan inga träd kvar....

Nu så har vi "sjötomt" på jobbet ... ?!?!?!?!

Inte illa va ;)


Jobbat 8 timmar och sen till Sandviken på möte i ca: 3½ tim...

Så nu är huvudet väldigt tomt...!!!

Eller tommare än vanligt då ;)    Hehe...

Nu så är det lugnt med möten resten av veckan, så skönt ;))))


Solen har lyst på oss så fint idag iaf, men det har varit KALLT Brrrrrrr

  

Nu har då hösten gjort sitt intrång här hos oss ordentligt....

Så i morgon blir det vantar på.... !!


Kramizar Lena





Av Lena - 10 oktober 2010 18:24


Sol, Sol, Sol och blå himmel har vi ju haft idag,

 Kan inte vara många som har missat det.....

  

Vilken härlig höstdag, tänk om alla höst dagar kunnde vara så här... !!!  :)

Tror det beror på det ovanliga datumet vi har idag..

101010...  !!

Betyder säkert något, när det är bara ettor och nollor !!

Klart det gör.... 

Vi kommer att komma ihåg denna härliga dag...


Började med att fixa klart efter gårdagens 30-års kalas...

Jaha, nu har man en son som är 30 bast, undrar hur det gick till jag... :)


  

Sonen glömde den här fina Rosen han fick av oss, men nu får jag njuta av den istället, här leker jag lite med min kamera.... :=)


Sen bjöd sambon på mat idag !!!!!???

Ja, det är SANT

Vi gick på restaurang ??!!

Till Wallis, blev en smarrig pizza då... gött va det :)

Ja det var långt att gå, har vi 200 meter kanske...

Hahaha....


Sen tog jag bilen och åkte ner till min kompis Ingers Stuga...

Där är sååååå mysigt.....


Många träd hade dom huggigt ner, sen sist jag var där, nu är det så luftigt och fint..


  

Står här på hennes brygga och knäpper ut på Ottnaren som sjön heter...

Jo, vi har två sjöar här i lilla Årsunda.... de ni !!!


Blev bjuden på kaffe och sockerkaka - hembakat - mumms !!

Vi satt ute på hennes veranda så härligt, tror inte jag har gjort det förut i oktober...

suttit ute och fikat alltså ;)


Den här fina pelaronen, satt jag och kollade på när jag drack mitt kaffe...


  

Så härlig färg !!!


Nä, nu så blir det TV:n och lite mat snart igen då...

Är det inte konstigt att man kan bli hungrig igen efter att ha varit

PROPP MÄTT för bara några timmar sen !!

Skulle väl räcka med att äta en gång i veckan eller nåt sånt ;)


Måste oxå ladda för en låååååååååååååång dag på jobbet i morgon !!

Inte kul alls 7.30 - 15.30 Jobb

16.00 - 20.00 Jobb Kurs med restid inräknat nu då... :(


Ja, det är väl bara att bita ihop och ta morgondagen med ett leende eller ????


Kramizar denna Söndags kväll Lena





Ovido - Quiz & Flashcards